السبت، 23 يوليو 2011

what ever i want when ever i do

فتحت المخبئ السرى وجيبت النوت

وهاتك يا كتابة

كلام كتير بعيد عن الليست كمان

خلصت الموضوع ده
قومت زى الشطورة

ذاكرت حبتين ودخلت نمت

مفيش مشكلة هى الحياة ايه غير نوم وشوية حاجات فوق بعض

صحيت الصبح وعلى المدرسة

وكان اليوم هو يوم الخميس اللذيذ

يعنى حصص الالعاب والفسحة اللى بتطول على غير عادة
وكلام كدة كتير

ورحت المدرسة ويا حلاوة الموليد

دخلت الفصل مفيش حد خالص فى الفصل

رحت للوكيلة

انا : معلش يا ميس فين الفصل
الوكيلة : مدرسة الحصة الاولى غايبة
ومدرسة اخذكم احتياطى فهتلاقى الفصل فى المعمل

"احكيلكم بقى عن المعمل فى مصر العزيزة"

المعمل يا افاضل يعنى مفيش تجارب ومفيش انفجارات ولا الجو ده

هو طربيزة عريضة وطويييييييلة اوى وتحتها
1- انبوبة بوتاجاز ميته
2- عشرين بنت على موبيل واحد بيسمعوا اغانى
3- مدرسة بعصاية بيحاول يصطاد البنات اللى فى رقم اتنين

رحت المعمل وكانت حصة زى الفل
وبعدها رجعت على الفصل وتانى حصة وتالت حصة

للاسف اتشرحوا
"اولا واخيرا انا طالبة ولعبية ومش بحب الشرح"

وباقى الحصص كانت اخر حلاوة

فى اخر اليوم روحت
ووصلت البيت
لاقيت المامو "ماما يعنى بلغت الاغريق :P" بترحب اوى اوى بيا
"على غير عادة"

ودخلت اوضتى "سبحان الله مترتبه اوى"

المهم كنت مهدودة من لعب طول اليوم ف المدرسة
فنمت
صحيت بليل واتغديت
ودخلت اذاكر
وخلصت المذاكرة وخرجت برة اقعد مع العيلة
فلاقيت غمز ولمز كدة
"لا ما هو اللى بيحصل لهم مش طبيعى"

انا : فيه ايه ؟؟

ماما : ايه يا جوجو

انا : بتتغاموزا و تتلامزوا ليه

ماما : ايه يا هاجر مفيش حاجة ما احنا قاعدين معاكى اهوه

المهم طنشت وفضلت قاعدة شوية

ودخلت انام
وصحيت تانى يوم على صوت ماما

وهى بتحاول تقطع احلامى كالعادة

ماما :هاجر قومى يلا هنقضى اليوم مع خالتك

انا : حاضر يا ماما

قومت بسرعة الصاروخ ولبست وجهزت حالى

ورحنا عند خالتى

معتز "فتح الباب"

معتز : كل سنة وانتى طيبة عبقال عشروميت سنة

انا : حبيبى ربنا يخيك عقبال بس ما اشوفولادك وياعتها مش عاوزة حاجة تانية من الدينا يا ابنى
اّه اّه .. الروماتيزم تعبنى

معتز: ماشى يا تيزه "الجدة باللغة التركية القديمة"

تسنت ليا الفرصة "حلوة تسنت دى" المهم تسنت ليا الفرصة انى افتح الكمبيوتر عند خالتى

وفجأة 93 بوست على الوول

shit !!

كل ده علشان عيد ميلادى

هرد انا على 93 بوست

حرام بقى =(

طبعا الجانب المشرق هو ان فيه ناس قالت كل سنة وانتى طيبة

بس الجانب المضلم هو كل الكتابة اللى المفروض اكتبها

كتير اوى

سبت الجهاز وقمت وانا قمة فى الاحباط والفرحة فى نفس اوقت

وجات خالتى الحلوة بطبق من رفع المعنويات
الكريم كراميل

اكلت وشبعت وليت البطن بتاعت انا

ودخلت لمعتز
انا : ميزوووووو ايه الاخبار

معتز : ردى انتى الاول

انا : حكيت له على القديم والجديد واللى راح واللى جه
وطبعا عن لولا "الشهيرة بليلى"

معتز كان له اغرب تعليق عن موضوعها

يا لهوى على اللى عمله

اولا فضل يضحك لنص ساعة

وبعد الضحك بدأ فى مرحلة "الرفص" والتى تعنى انه "بدأ يضرب برجليه ضربات سريعة متلاحقة"

وبعدها اتعدل
بعد ما اكلت ضربتين حلوين من رجله

بدانا فى حوار خالد

معتز : حلو خالد مش كدة

انا "والله بحسن نيه": اها .. قمر الولد مش اكدب عليك

معتز : وايه اخبار المشاعيير يا جوجو

انا : نعم يا اسطى

معتز : انا ستر وغطى يا اوختى قولى

انا : والله ما فيه حاجة
انا بس مبسوطة انه بقى حد كويس مش اكتر
وزيه زى عبد الله وزيك .. صحاب

معتز : يا جوجو

انا : حلفت يا معتز .. هكدب وانا قولت والله

معتز : ماشى يا ستى

ناديت خالتى لعزيزة علشان الغدا

والمهم قضيت اليوم لحد الساعة 8 بليل

واذا بجرس الباب وخلانى الاتنين التانيين جم لعند خالتى

وخالتى طلعت التورتة

وكانت اجمل ليله من ليالى العمر

روحت البيت ونمت بعد سهر فظيع
وكان اليوم التالى هو السبت يعنى لدرس المفضل ليكم كلكم

رحت الدرس بس مكنش فيه اى حاجة مختلفة غير ان ليلى مش بتتكلم معايا وايمان طبعا انتم عارفين الحوا القديم بتعها
وماهى فركش
وطبعا هم دول اصحاب اغلب المجموعة
فانا مليش فيه خالص

خلصت الدرس ولاول مرة اركز زى كدة

كانت حصة هادية اوى اوى اوى

رحت تانى يوم المدرس

وشوفت حد كان وحشنى اوى اوى اوى

فاكرين المدرس اللى كنت فى الرحلة بتكلم معاه

قابلته وفضلنا نكلم طول الفسحة

مجرد وجود المستر ده فى حياتى امر مريح

طبعا مش حكيت له حاجة لان الفسحة 10 دقايق

بس على الاقل اتطمنت عليه

^_^
بحبه اوى بجد

وايام عادية عدت

"عارفين احساسى فى الغالب كالانسان الميت .. ازاى الايام تعدى بدون احداث .. شكله سنة جديدة هادية"

وده امر مرعب
لانه لو عدت كده معناه انى انسان بلا تأثير

فين تأثيرى على الناس لو كل الناس بتتعامل معايا ببرود وفتور

"حلوة فتور دى :P"

ومكدبتش خبر

الحصة اللى بعدها

ايمان : الحلوة الجميل القطة اللى فتحت

انا : نعم

ايمان : لا مفيش بس احب الفت نظرك انه عيل اوى
وهيرميكى هيرميكى

انا : نعم !!

ايمان : انتى فهمانى كويس

انا : لا والله مش واخدة بالى

ايمان : خالد .. رمى الكل وانتى زى الكل فهتترمى

انا : والله خالد رمى الكل لانهم رمين نفسهم عليه
اما انا فمش كدة .. :|

ايمان : بكرة تقولى ايمان قالت

"جت منين الاخت .. نعم يعنى .. وايه اللى فتح حواره ده ، انا وخالد لما بنشوف بعض دلوقتى بنكشر اصلا "

يا ربى على دى كائن حى

اتصلت لما روحت بهدير
واتكلمت معاها شوية عن اللى حصل مع ايمان

وبعدها هى اتكلمت معايا عن موضوع مكنتش متخيلاه الحقيقة

وكانت تحت شعار

i can do what ever i want when ever i want

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بجد رأيك يهمنى وهيشجعنى علشان اكمل مشوارى ...