السبت، 2 يوليو 2011

مبتحبنيش يا هاجر

from: abd allah

مبتحبنيش يا هاجر :(

"صباح النعناع"

وبعت له تانى

بمعنى بقى ؟! 0_×

ورد عليا برساله
"اوعى تفتكروا ده رصيد .. ده بس عرض الرسايل"

افتحى اميلك يا هاجر بليز بسرعة

"بليز .. الواد ده يا مجنون يا مِدْمِن"

المهم فتحت الاميل

عبد الله : انا قولت لهمسة انى بحبها
انا : و ؟

عبد الله : قالت لى احنا اخوات
انا : و؟

عبد الله : قولتلها انا مش عاوز اصاحبك بس عاوزك تعرفى
انا : و؟

عبد الله : و لو مبتلطيش و ؟ دى يا هاجر هضربك
انا "مستفزة انا نيهاهاهاههاها" : و؟

عبد الله : هاجر :×
انا : ماشى كمل

عبد الله : برأيك هتكلمنى تانى
انا : وايش درانى انا

عبد الله : ماشى
انا : فكك من الحوار ده يا عبد الله لسه بدرى يا عمى على الحب

عبد الله : لسه كتير انا اصلا معنديش امل ان فيه واحدة هتبص ليا
"لو تعرف البنت اللى بتتشاكل معايا عليك :(("

انا : ليه بتقول كدة
عبد الله : انا مش فتك اوى , ومهتم بالمذاكرة اوى , ومش دمى سكر زى الولاد , ومش رومانسى

انا : فتك دى يعنى بنات وده حرام اوى فبلاش منه
مهتم بالدراسة خالد السوسة بيجيب الدرجات النهائيه وكل البنات بتحبه
دمك زى العسل علشان كدة مش سكر
رومانسى دى ليها حوار

عبد الله : انتى وراكى حاجة ؟
انا : لا

عبد الله : قولى الحوار بتاعها
انا : مش شرط انك تكون رومانسى علشان تكون مُحب
يكفيك بس انك بتاعمل حبيبك بما يرضى الله
بتراعى ربنا فى الكائن الحى اللى انت اديتله وعد
وعد حياتك كلها واللى اديتله امانة اكبر من اى حد فينا
اديتله امانة اسمك
يعنى مش شرط تقول كلام حلو يكفى المعاملة تكون كويسة
مش شرط تبقى شكسبير "يا ليتنى كنت قفازا فى هذه اليد حتى المس هذا الخد"
يكفى انك تكون الامير اللى فضل بنت الراجل الفقير
مش لكونه حد رومانسى لا لكونه محب وبيتعامل بشكل كويس وبتواضع

عاوز الحق .. مش شرط انك تتكلم اصلا وتقول اى حاجة
بس تتعامل بشكل كويس هو ده المطلوب
فيه كلام كتير مش بنقوله
بس بيتحس

عبد الله : no comment

انا : shut up
بعد كل ده تقولى نو كومنت

عبد الله : غيابك اثر فيا يا ام يازيد "محمد هنيدى"

انا : هههههههههه كدة فهمت كلامى

عبدالله : ممكن اطلب طلب
انا : بتستأذن ايه الادب ده قول يا ابنى قول

عبد الله : ممكن مش تزعلى منى تانى
انا : وليه بقى ؟!

عبد الله : انا محتاجلك يا هاجر
هقولك على حاجة ومش تنقليها لحد

انا : قول
عبد الله : انا بحس براحة نفسية وانا بكلمك
وبكون مبسوط وبنام وانا متلخبط فمش بفكر فى اى شئ وبنام وانا مرتاح

انا "عينى دمعت اوى .. هاه بكره التثبيت ده" : انا بكره التثبيت ده يا عبد الله

عبد الله : والله يا هاجر دى الحقيقة
انا : هقولك انا كمان على حاجة ومش تنقلها لحد

عبد الله : قولى
انا : مش تستعجل فى الاختيار بكرة لما تدخل الجامعة هتشوف ناس كتير

عبد الله : انا عارف بس مش عارف اعمل ايه ولا عملت كدة ليه
انا : انت قولت لها امتى

عبد الله : فى نفس اليوم اللى اتشاكلنا فيه
انا : اشمعزى ايه اللى كان فى دماغك

عبد الله : المشكله انه مكنش فى دماغى شئ
انا : الجملة دى مهمة اوى

عبد الله : اشمعنى
انا : معنى كدة انك كل ما تبقى فاضى ودماغك رايق بتفكر فيها
والمفروض العكس يا عبد الله

عبد الله : مش فاهم
انا : الحب وهو انك تفكر فى حبيبك وانت فى اصعب حالاتك وانشغالاتك
وانت بتفكر فيها وانت فاضى

عبد الله : وتقصدى
انا : حبك حب مراهقة مش اكتر يا كبير

عبد الله : هاجر انتى هتكرهينى فى البنت
انا : يا سيدى الفاضل مش اقصد بس انا بحلل موقفك

عبد الله : go away of my head lady
انا : هو انت اللى تمشى من دماغى انا هقوم اذاكر الانجلش
وهبقى بكرة احكيلك على اللى حصل ليا

عبد الله : ممكن تلميح
انا : خالد رجع :))

عبد الله : امممم حاسك فرحانه !!
انا : مش عارفة ..اه شويه

عبد الله : اممم هو انا بحب حب مراهقة مش كدة
انا :g
o away of my head man

عبد الله : بكرة نشوف .. بس احكيلى
انا :........حكيت الموضوع

عبد الله : والله يا جوجو لو عاوزة تحليلى للموضوع انا جاهز
انا : ارغى بسرعة علشان اقوم ازاكر

عبد الله : لا ذاكرى بعدين اقولك
انا : قول يا عبد الله بقى

عبد الله : لا والله ما هقول الا فى الوقت المناسب
انا : رخم رخم رخم

عبد الله : قومى ذاكرى يلا يلا يلا
انا : اوك سى يو

عبد الله : سى يو

"انا احبه ابدا"

قومت وذاكرت
وتانى يوم عدى تمام
وكمان اللى بعده
وفى اليوم تالت الدرس الموعود

رحت الدرس وقبل الدرس
خالد : اممم القطة المغمضة طلع لها ظوافر وبتخربش

انا : ايه ؟!
خالد: وصلتى لإيمان كمان

انا : خالد انا براجع على الحفظ ممكن تجيب من الاخر
خالد : انا مبسوط منك على فكرة .. عرفتى تقطعى علاقتك بيها
وبأيمن وماهى وبالناس دى
حلو ده حلو كملى على كدة
حزن حياتى هيكون يوم ما تصاحبى يا هاجر
اوعى

انا "نعم يا اسطى .. هنعيده تانى" : خالد انت مش بتمل منى يا ابنى انت حاولت معايا قبل كدة
وانا مش هصاحب يا خالد مش هصاحب بجد والله

خالد : والله ما اقصد انا فعلا عاوزك تبعدى يا هاجر
انا عاوز اطلب طلب

انا : اتفضل
خالد : بدون زعل .. عاوز نبقى اصدقاء .. واصدقاء عاديين

انا : بكرة الاقيها منشورة فى الاهرام والاخبار والجمهوريه
ده وقوفك معايا ده اساسا شبهه

خالد : شكرا يا هاجر بس بجد كان نفسى

"اوبس انا شكلى لبخت معاه والله زعلت"

انا : خالد
خالد : نعم
انا :هو انت ليه حلقت شعرك

خالد : ده يهمك اوى
انا : اها

خالد "بصوت واطى اوى" : كانسر
انا : ايه ؟

خالد : السرطان
انا : بعد الشر عليك هو عندك ؟

خالد : .................

___________________________

كفايه عليكم كدة يا حلويييييييين

جهاد محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بجد رأيك يهمنى وهيشجعنى علشان اكمل مشوارى ...