الخميس، 24 فبراير 2011

كلامى لازم يجيب نتيجة معاها

انا : حبيبت قلبى يا قطتى

سمر : هاجر يا جماعة انقى بنت ممكن تعرفوها

انا : ميرسى اخجلتينى والله "بقولها بمياصة ليه كدة"

سمر : اعرفك على شلتى

ايمان هى اللى بتعيط هناك دى

والاخت نور

اما الاساتذة محمد وعلى

اهلا جميعا

نور : لا فعلا شكلك pure اوى

انا : ميرسى يا نور من زوقك

لسة بخلص الكلمة وايمان رجعت بعد ما خلصت تليفونها

"والله بينى وبينكم شكلها بتعيط بسبب التليفون ده "

ايمان : مين دى

سمر : هاجر صديقتى

ايمان : اهلا

انا : اهلا بيكى يا قمر "اهلا قال قلة ذوق"

سمر : اية اللى حصل

ايمان : بعدين

سمر: اتكلمى

ايمان : قولت لك بعدين

انا : طيب انا هقوم اشترى واجى

محمد : خدينى معاكى يا هاجر

"يا دى الورطة طيب اقعد ولااعمل ايه فى النيلة دى"

انا : حاضر اتفضل

"ومشيت وانا عليا غضب ربنا .. لو حد شافنا هيقول اية على الاقل كنا هناك شلة وبيس .. بس انا واثقة فى انى مش بعمل حاجة غلط خلاص انسى بقى الناس شوية وهو المشوار مش بعيد .. بس انا عاوزة اعرف هى بتعيط ليه"

محمد : انتى قدنا ولا اية

انا : اّه فى سنة تالتة معاكم

محمد : شكلك صغيرة

انا فى صمت رهيب مش عارفة ارد عليه

محمد : ده شئ كويس على فكرة

انا : اّه شكرا

محمد : اية موضوع الخضرا الشريفة ده بفى

انا : اصلى مش بكلم ولاد

محمد : ده على اساس انى سوسن يعنى

انا : ههههههههههه لا مش اقصد انا اقصد مش بصاحب

محمد : على فكرة ضحكتيك جميلة اوى

"الله يخرب بيتك يا سمر على بيت محمد"

محمد : مش بتصاحبى ليه بقى

انا : مستحرمه الموضوع وكمان فى يوم من الايام لو صاحبت وجه وقت اللى المفروض افكر فيه فى الجواز هيكون صاحبى ده اول واحد سيبنى ويمشى

محمد : مش كلهم والله يا هاجر

انا : ممكن بس الاغلب كدى يا محمد

محمد : بصى هو مش كلهم والاغلب صح وبينى وبينك انا مش هتجوز اللى مصاحبها ابدا

انا : مش هتزعل او تضايق لو سألتك ازاى صاحبت فى الاول

محمد : كنت فى اولى اعدادى و فى درس العلوم جت بنت ليا بعد وانا واقف مع اصاحبى وقالت ليا محمد عوزاك

وشدتنى من ايدى قدام الكل ومشيت بعيد اوى عن مكان الدرس

وفجأة انا بحبك يا محمد

انا : "طبعا هموت من الدهشة من الموضوع" يا سلام بتتكلم بجد

محمد : والله الحقيقة يا هاجر ومش عاوز اسوأ سمعتها بس بعدها عملت حاجة قذرة جدا وبليز مش هينفع اقولها

انا : مش لازم "عاملت اية عاملت اية بقى" بس هو قالت كدة وخلاص

محمد : فضلناا اسبوع زى السمنه على العسل اصل هى كانت امورة اوى وانا اول مرة اصاحب بقى وكنت مبسوط ان واحدة زيها بتحبنى

"وصلنا للكنتين واشترينا"

محمد : كل الولاد اتلمت حوليا على انى انا الجامد اللى مش معقول فأجمل واحدة فى الدرس بتحبنى بس بعد الاسبوع بدأت هى تتغير انا كنت لسة مش فقت من الفرحة بس هى لا فاقت وبعد 3 اسابيع بالضبط فركشنا

انا : لية بقى

محمد : يا ستى هى قالت انا اسفة كنت فاهمة شعورة غلط فانا قولت لها ده انتى عملتى معايا اللى ميتعملش من بنت

فقالت عادى يعنى هملت معاك اية زيك زيهم يا مان

وتانى يوم عرفت انها مصاحبة ولد تانى من نفس الدرس

انا : هى عملت اية بالضبط

محمد : ههههههههه سيبك بقى لانه مش حلو

انا : اوك

وصلنا عند سمر

محمد : لا صحبتك دى عسل وزى نور ما قالت بيور كدة وتخليكى تطلعى المستخبى كله

سمر : مش كدة يا ابنى انا برضوك اصاحب اى حد ولا اية

هاجر : لا لا مش تحرجونى

على : ايمان خفى عليه

ايمان : انت مال .......

انا : ما تيجى نتمشى شوية كدة

سمر : جومى بينا بلا نكد

انا : "وهى دى الفرصة يا قلبى" اية اللى سمعته ده يا سمر

انتى بتصاحبى

سمر : هههههههه من زمان اوى من ايام ما كنت معاكم

انا : يا سلام

سمر : والله بس ساعتها كنت جديدة فى الموضوع ومخبية بقى

انا : سمر اخرة الصحوبية وحشة

عارفة لو حيتى حد بجد وعرف انك كنت مصاحبة قابلة هيعايرك طول عمرك يا سمر

سمر : يا ليدى ومين هيقوله

انا : مين اية يا سمر ده البشر كلها عارفة انك مصاحبة

سمر : دى لعبة على النت

انا : بدأتى ازاى بقى

سمر : برصى يا ستى انا كنت فى امان الله بلعب بلياردو وواحد كاميلة دخل واتعرفنا

فى الاول كنا اصحاب واصحاب اوى كمان وبعدها حسيت انى بحبه اوى اوى اوى

واتعلقت بيه بس سكيت شوية على الموضوع ومش قلت له

انا : انا اعرف انه دخل على اميل صاحبة وكلمك من هناك

سمر : ايوة يا حبى هو بالفعل عمل كدة دخل على اميل صاحبة للعبة علشان يجربها ولما لاقنى اتكلمنا وانا كنت اعرف صاحبة ده من نفس اللعبة

بس كنا مش بنتكلم كتير يعنى

انا : كملى

سمر: المهم انا حبيته اوى واتعلقت بيه مش قادرة اقولك اد اية يا هاجر

وهو فى يوم قالى انا بحبك وعاوز اشوفك

هو طبعا كان شاف صورتى اللى على الميل فعارف شكلى

اتقابلنا وعرض عليا انه يكون البوى فرند بتاعى

بينى وبينك انا وافقت على طول

كنت حابة من زمان انى اجرب الموضوع فقولت اوك

وبعد فترة سيبنا بعض لاسباب تافهة

انا : اللى هى اية بقى

سمر : مين اللى على الفيس ده

بتلعبى اللعبة دى لية هو انا مش قولت لك انك مش تدخليها تانى

يا بنتى انتى اية مش سامعة كلامى ما تشيلى صورتك اللى على الميل دى

وطبعا انا مش هصحب واحد يشلنى .. لا بلاش منه احسن

انا : لا عند حق "يا لهوى على الناس " بس يا سمر مش ملاحظة انه كان بيشك فيكى كتير

سمر : اّه ما انا عارفة ما هو ده يا بنتى الغلط من المصاحبة انه اى حد بعد كدة هيشك فيكى

انا : لا حول ولا قوة الا بالله طيب ما انتى عارفة اهوه امال بتصاحبى لية

سمر : يا بنتى الصحوبية دى فرض عليكى لو دخلتى فى الموضوع مستحيل تطلعى

انا : يا بنتى انتى بتقولى اية انتى ممكن تقفلى موبيلك شهر والاميل تنسيه وتغيريه والاكونت بتاع الفيس الغيه

وبلاش تيجى النادى فترة وكلهم هينسوكى صدقينى وهتفتحى صفحة جديدة اوى من حياتك

سمر : سيبك انا اشتكيلك يا ستى ما تسبينى

انا : يا سمر مش لازم تشتكيلى انا بنصحك

سمر : خلاص بقى سيبينى احكيلك على التانى بتاع الفيس بوك

انا : هاااااااااااا يا ستى


___________________

وكفاية عليكم كدة بقى

هناك 3 تعليقات:

  1. هههه ماشاء الله مسلية

    ردحذف
  2. ههههههه
    واضح انك في تالته اعدادي
    اهنيكي واقولك اني قدك برضو .... ومش بحب موضوع المصاحبه ده
    صاحبتي عامله زي سمر صاحبتك بالظبط :D: d

    متابعه
    تحياتي
    بسنت نبيل

    ردحذف
  3. اوووووووووووووه انا عندي صحاب كتير زى سمر بس انا مش منهم ومش مصاحبه الحمدلله بس فعلا اللي بيصاحب مره بيصاحب كذا مره

    ردحذف

بجد رأيك يهمنى وهيشجعنى علشان اكمل مشوارى ...