الجمعة، 3 يونيو 2011

انا مصاحبة يا جماعة .. انا مصاحبة

"يا سبحان الله والله الواد واحشنى الشكل معاه لية يمشى "

ايمان : هاجر هو مجاش ليه؟

انا : بتحبيه ليه؟

ايمان : عارفة لما يكون حد انتى فعلا واثقة فى انه كويس ورائع بس عليه غبار
بتكونى حابه انك تعيشى تجربة المنظف وانك تشيلى الغبار ده

انا : وافرضى شيلتى الغبار ولاقيتى ان لونه الاساسى اسود

ايمان : ساعتها هكون عشت تجربة واتعلمت منها حاجة
اكيد هكون اتعلمت

انا : طيب هو بيكلم كل يوم واحدة وانتى كل فترة بتعيطى ايه برضوة اللى عاجبك
يعنى اعتقد بلاش توجعى دماغك احسن

ايمان : فكرى شوية .. هتلاقى انه من الممتع انك تعيشى تجربة زى دى دلوقتى
احنا لسه صغيرين ولازم نتعلم ولازم نعرف
ممكن اعيش نفس التجربة قدام بس ساعتها هيكون فات الاوان

انا : فات ايه ؟

ايمان : انتى مفيش خالص

انا : بجد اتكلمى

ايمان : لما تكبرى هتعرفى

"ووقفت ايمان"

انا : وقفتى ليه

ايمان : لان ده بيتنا .. اتفضلى شاى

انا :لا شكرا سلام

"وروحت البيت والافكار فى دماغى بتأكلنى"

يا جماعة البيت اللى انا شفته ده مبهر
البنت بجد غنيه

غنيه اوى

لو ممكن يطلع مثلا زى الافلاموتطلع بنت البواب

بس اكيد لا خالص البنت دى لبسها حلو
oops

البنت بتحب خالد

ده معفن

وقال تجربة ومغامرة .. صباح الخير يا egypt

اّه يا ربى على الهبل ده

المهم كالعادة اشتغل المحقق كونان

"عادتى ولا هشتريها"

نزلتت المدرسة
شلة الانس

هاى يا بنات
انفضت شلة الانس

عارفين وكأنى كورة اترميت فى طربيزة بليردواااااااااااا

روحت لواحدة وأخذتها على جنب
ممكن اعرف فيه ايه

هى : بعد ما صحتى معدش فيه بينا مصداقية بقى

انا : انا صحبت امتى وازاى وصاحبت مين
بالله عليكى قوليلى لانى مش اعرف

هى : هاجر استهبال مش بحب .. عبد الله يا هاجر

انا : عرفتيه منين

هى : عبد الله ده حبيبى يا مامى ولا هتقدرى تأخذيه منى

انا : لالا بجد براحة انا مش فاهمة والله

هى : انا شفتك واقفة معاه

انا : ايوة بس مش متصاحبين .. انا واقفة عادى.. عبد الله ابن خالتى "يا رب سامحنى"

هى : هاجر الكلام ده مش هيخيل عليا انا عارفة التصرفات دى

انا : بصى براحتك بقى مصدقة مصدة مش مصدقة عيشى يا ستى
وهو انتى بتحبيه؟؟!!

هى : اّه يا هاجر

انا : من امتى

هى : يعنى من فترة كدة

انا : وبتحبيه ليه

هى : التجربة يا هاجر التجربة

انا "كل واحدة حابة تجرب على دماغى انا باين" : بتجربى ايه بقى ؟!

هى : غموضة مش طبيعى .. غامض يا هاجر غامض

انا : اّه هو غامض .. بس ايه المطلوب

هى : ممكن تكلميه ليا

انا : damn the life lady :|
مش انصحك بعبد الله

هى : ليه
انا : مش من اختصاصى بى انى اقول بس مش انصحك وخلاص

هى : يبقى مصحباه

انا : طيب عاوزة حاجة بقى سلام

وخلعت انا منها
وحت البيت وذاكرت ليا كلمتين
ونمت لحد تانى يوم

نزلت المدرسة

وقابلت شلة الانس تانى

بس المرة دى انا اللى تجاهلتهم عن عمد

بينى وبينكم طول الحصص كان شاغل تفكيرى خالد

واحشنى يا خالد والله
وكمان موضوع ايمان

وقابلت ايمان
ايمان : هاجر يا حبيبى ازيك
انا : تمام وانتى يا ايمى

ايمان : يعنى بخير .. واحشنى خالد

انا : ايمان بتحبيه بجد ولا هتقضيها؟!
ايمان : انتى هبله يا هاجر .. مين يحب حد مش من مستواه الاجتماعى

انا : مش كانت تجربة ونشيل الغبار والبرنجان
ايمان : هى تجربة اه بس برضوة حتى لو عملت كدة وكمان هو بيحبنى مش هتجوزه فى يوم من الايام

انا : نعم يا اختى ليه بقى؟!
ايمان : مستوايا اعلى من كدة يا هاجر

انا : ايمان انا مش عاوزة اشوف وشك تانى ممكن؟!
ايمان : نعم

انا "بكل عصيبة": سمعتينى يا ايمان .. مش عاوزة اشوف وشك
وسيبتها ومشيت

وفى اليوم ه كان عندى درس وانا رحته
وبعد الحصة رحت لمؤمن

انا : السلام عليكم
مؤمن : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ازيك يا هاجر

انا : الحمد لله تمام .. وانت وخالد

مؤمن : خالد بخير يا هاجر . انتى عوزاه فى حاجة

انا : لا بس مختفى قولت غاص مع واحدة جديدة
مؤمن: بعد عنك خالص

انا : راح فين
مؤمن : مسافر لفترة ومش هيرجع دلوقتى

انا :مش فيه دراسة ولا ايه
مؤمن : هاجر هاتى من الاخر

انا : بسأل على عدوى علشان اجهز نفسى
مؤمن: اوك يا ستى خدى راحتك

انا : طيب سلام
ومشيت على وشى كل الالم لفراق العدو
على رأى الفنانة شرين فى حد يقدر يعيش من غير الم

وعلى ذكر الالم طلع ليا فى البخت

ايمن وماهى

ايمن : اخت هاجر السلام عليكم
انا وماهى : وعليكم السلام

ايمن : لو سمحتى انسحبى من الجروب بتاعنا
انا : "للمعلومات انا مش انضميت للجروب" وليه بقى ??!
"خبيثة موت انا so mean"

ماهى : انتى مصاحبة يا هاجر

انا : وماذا عنك يا اختاه ؟!
و ايضا ايها الاخ الفاضل ايمن ماذا عنك ؟!

"كنت فى قمة العصبيه >> مش نقصاهم انا يا الله"

ايمن : نعم يا اخت

انا : ايمن .. انا متضايق ومتعصبة ومش شايفة قدامى . ولو نطقت بكلمه كمان
صدقنى مش هيكون كويس

ايمن : انتى وعبد الله مش لايقيين على بعض على فكرة

انا : امشى يا ايمن انت والزفته بتاعتك .. وانا مش مصاحبة ومش مشتركة فى الجروب بتاعكم .. مش يشرفنى اصلا انى اشترك فيه .. يا بنى ادم انت بتضحك عليا ولا على نفسك .. انتم بتكدبوا على بعض بأسم الدين

ايمن : وانتى بأسم ايه .. اه بس انا مش مصاحبة
ماهى : مبروك يا انسة عبد الله

انا : الله يبارك فيكى عقبالك لما تكونى انسه حد غير ايمن :|

"انا وقحة وعمرى ما كنت كدة .. يا الله ايه اللى حصل ليا بس"

رجعت البيت واتصلت بعبد الله

عبد الله : السلام عليكن جوجو ازيك

انا : الحمد لله
.. ايه جوجو دى يا عبد الله

عبد الله : اسف يا هاجر تعديت حدودى باين

انا : لالا انا اللى اسفة انا عندى مشكلة وانت السبب

عبد الله : عارف

انا : من امتى

عبد الله : من اول ما الدراسة بدأت

انا : ومش كلمتنى ليه

عبد الله : محج منك لانى عملت مشكلة

انا : وهتعمل ايه

عبد الله : _____________

____________________________________

ده اللى هتعرفوه خلال يومين

انا مش هعتذر علشان انا اتأخرت شهر تقريبا

انا بس هقول انا موظفة ^_^
فى شغل ابى

وانا فعلا اسفة اوى بس بحوش علشان اشترى موب وده يستدعى بعد عن اى شئ تانى

الموب مهم لاى حد وانا عاوزة nokia n900
مش اى حاجة يعنى
^_^

بالله عليكم التمسوا ليا العذر وسرى بجد


هناك تعليقان (2):

  1. احم احم
    سلامو عليكو

    انا اول مرة ادخل المدونة
    مش عارف انا جيت في النص ولا ايه
    بس هي القصة لذيذة

    مستني اعرف الباقي

    سلامو عليكو

    ردحذف
  2. احم احم احم احم

    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    يا فندم حضرتك منونا والله العظيم

    يا سلام الحكومة كلها عندنا يا حضرة الضابط والله


    الله يخليك يا فندم من زوق سيادك الكلام ده بجد

    منورنا فى اى وقت يا سعادة الباشا

    بس كنت عاوزة خدمة

    مكسله اروح اطلع بطاقة يعنى تخلصى الورق وتبعت ليا حد يتتصور وتكون خدمة وجميل فوق رقبتى

    ^_^

    منور يا باشا كمان مرة
    وانسى الخدمة دى خالص خالص مفيش منه بعد الثورة ده

    وكمان الباقى قريبا نهاية القصة اصلا
    مش تقلق

    ردحذف

بجد رأيك يهمنى وهيشجعنى علشان اكمل مشوارى ...